Saturday, November 24, 2012

Hati Teruji kerana manusia

hati benar-benar teruji dengan kerenah dan ragam manusia.

I'm really miss you mom and dad. Aku beri laluan untuk kalian sahabat, tapi ini yang aku dapat.

kesabaran aku teruji. Tahu tak aku rindu sangat2 kat family. dah dekat sebulan tak balik. jarang aku tak balik. kerinduan tu buat aku makin lama makin lemah tahu tak.

aku dah burn majlis kawin sepupu aku kerana sahabat. Siapa aku untuk kalian?

senang-senang nak tinggal dan cancel..siapa aku?

aku hamba Allah juga..manusia yang lemah.


I'M REALLY LOST NOW. tak tau nak cari sape minta tolong.

se "lost" aku....Allah ada. Allah bantu hambaMu ini. Hadirkan insan yang nilai terpuji untukku. Ubahkan hati mereka kearah kebaikan bukan manfaat semata. Hanya Kau yang layak mengubahnya. Allah, aku hambaMu yang lemah. Tak terdaya nilaian ku sekarang.

Ya Allah, jika ini takdir untukku. Aku redha. Tapi hambaMu ini lemah.

Aku takut perkataan ni menjadi kenyataan:

"bila kita lost, cari org yg blh tlg kita, dont be alone..u will lost forever" 



pengorbanan kah ini namanya?
 pengorbanan menjadi titik tolak untuk kita maju terus kehadapan...


MAKA KU LEPASKAN DIRI UNTUK MANUSIA KU KEMBALIKAN DIRI HANYA UNTUK-MU YA ALLAH. SE MOGA PILIHAN KU KALI INI ADALAH TANDA PERINGATAN DAN CINTA YANG KAU INGIN TARIK KE KEMBALI KE DALAM MENILAI MUJAHADAHKU DALAM SEGENAP ASPEK.


akhirnya dalam pahit ada manis, boleh jadi sekarang pahit untukku. insyaallah masa akan datang manis untukku. 

Insyaallah, aku redha dalam perjalanan ini. Mohon kekuatan dariMu ya Allah. Tersenyum bahagia ia ujian untukku kali ni. Walaupun deraian jernih acap kali tumpah. Kali ni, aku dah ikhlaskan aku redha. Aku redha ya Allah bila ini takdir untukku.

I'M NOT LOST. I HAVE ALLAH..........:)

for human, nama as firend, semoga pengajaran ini, aku tetapkan kalian untuk kerana Allah. Ini ujian untukku apabila kesabaran teruji. Mesti ada something Allah nak tunjukkan. Segalanya berlaku kerana sebab. Allah berkuasa atas segalanya. :)


Inilah jalanku, moga kekuatan kembali bertamu. Istrikharah hati menuju perjalanan ukhrawi.
Simpan hati bukan kerana dendam, simpan hati kerana itulah yang terbaik.

 Tinggal beberapa bulan sahaja lagi exam. Moga hatiku kuat dan di elakkan sebarang bencana dan aku mencari ketenangan di sebalik dalam ad-deen Islam dengan jazam with aqidahku.

Moga aqidah ku tak tersasar dek kerana ujian. Aku redha ya Allah. Aku Redha. Aku Redha.

segala yang berlaku pasti ada sebab. semua itu adalah sunnatullah.

( ya muqallibal qulub, tsabbit qalbi a'la diinika wa'ala thoa'tik)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...